Dobri primjeri
Da je franšizni model poslovanja otporan na krizu te da svake godine povećava svoj udio u ukupnom gospodarstvu - može potvrditi i primjer iz Francuske. Prije deset godina, Narodna banka (Banque Populaire) i Francuska franšizna federacija (Fédération française de la franchise) pokrenule su projekt praćenja tržišta franšiza u ovoj zemlji. Kako bi se stvorila detaljna slika o trendovima, razvoju i promjenama u franšiznom sektoru, izvještaji su se objavljivali svake godine.
Ovogodišnje, deseto po redu izdanje iznosi i podatke koji ukazuju da franšizino poslovanje u posljednjih deset godina u Francuskoj konstantno raste. Obim je prometa u franšiznom sektoru porastao za 21 posto te danas iznosi čak 50,7 milijardi eura.
Pored toga, snažna stopa rasta ogleda se i u porastu broja novih franšiznih sustava i broja poduzetnika koji su postali primatelji franšize. Iako su posljednju dekadu obilježile i ekonomska kriza i produžena recesija, u Francuskoj je broj franšiznih sustava (davalaca franšize) skoro udvostručen (98%), a broj franšiznih jedinica veći za 77 posto - od 36.773, koliko ih je bilo krajem 2003. porastao je na više od 65.000, koliko ih ima na kraju ove godine.
Istraživanje također pokazuje da je velika većina poduzetnika iz franšiznog sektora (93%) vrlo optimistična po pitanju razvoja u bliskoj budućnosti. Izvješće pokazuje da četiri od deset poduzetnika planira otvoriti najmanje 10 poslovnih jedinica u narednih 12 mjeseci, dok tri od deset ima ambiciju proširiti se i izvan tržišta Francuske u naredne dvije godine.
Neki od francuskih franšiznih brandova se, pak, već nalaze i na tržištima ove regije. Trgovački lanac Casino je nedavno otvorio supermarket u glavnom gradu Srbije, dok je Carrefour najavio da će prve trgovine otvoriti u 2015. godini. Kroz franšizu je prisutan i modni brand za djecu Sergent Major, prirodna kozmetika Yves Rocher, rent-a-car agencija Europcar, tvrtka za njegu tekstila 5asec, te tvrtka za opremanje doma i bašte Mr.Bricolage.
Brandovi Europcar, Carrefour, Yves Rocher i 5ásec su se, također, ove godine, prema prestižnoj listi portala FranchiseDirect.com, našli među 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu.
pročitajte članke
„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Nakon Maribora, Ljubljane i Zagreba, nedavno je i Beograd dobio slovensku franšizu – pekaru za pse „Hov-Hov“.
Najčitanije
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Saloni ljepote koji nude „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvajaju na tržištu. Uz DepilConcept smo uspjeli biti drukčiji, kaže Mariusz Włoczkowski, direktor razvoja franšize DepilConcept u Poljskoj
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.
Popularno na forumu
Pekara za pse i u Beogradu
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20.000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek...
Pekara za pse i u Beogradu
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20.000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek...
„Mala kuća“ putujuća
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
„Mala kuća“ putujuća
DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM VLADO MARTEL LOAN AGENCY, DANAS SAM JAKO SRETAN I...